tisdag 19 januari 2010

Bad och plask.

Visst har hundarna minne. I dag när jag svängde upp framför Hundhälsans dörr började Icy pipa. Och när jag släppte ut henne ur bilen for hon fram till dörren som leder henne in till bassängen. Där stod hon med viftande svans. Och gav högljudda schäferläten, alltså släpp in mig nu.............. Jag släppte in henne och fick ryta till på henne för när jag hade kommit in genom dörrhålet var hon redan uppe på rampen och tänkte slänga sig i. Nä nä på med flytvästen först så jag har något att kroka i flexikopplet i. Ja det är jag som får styra henne lite åt vilket håll hon ska svänga i bassängen och att jag ger henne lite motstånd genom att låsa kopplet så hon trampar vatten några minuter. Hon fick köra lite hawaiisimmning i dag, ja ett och annat hopp blev det allt också. Hon höll på i 25 minuter men då kom paniken, faan hennes trasa och handduk ligger kvar hemma. Tur att jag hade hennes obtrack täcke, så det blev att hon fick skaka av sig några gånger sedan på med täcket och in i bilen. vi hade tänkt fika hos Göran efteråt men han ville inte släpa in Icy, fattar inte varför............................ Men eftersom vi har simtid på torsdag igen så får vi ta fikat då med en lite torrare hund. Det börjar fylla på med anmälningar till Majlägret.......Rolit att kamraterna i distriktet fattar att detta kan bli hur bra som helst......... Vilka bra instruktörer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar