söndag 10 januari 2010

Hantverkare Berit

I dag har jag under 6 timmar praktiserat som rörmockare. Stig drog iväg för att pimpla och jag skulle städa ut det sista av Julen. Trodde jag. Det började 08.30 med totalstopp i duschen, faan inte det och. För det bara fryser i avloppet till handfatet så efter 3 gånger sa min man att du får använda det andra handfatet det bara fryser. Ok vi bestämde detta, men nu är det även stopp i avloppet till duschen. Vad gör en händig kvinna, jo tar tag i problemet. Drar i en livlina och ringer min vän rörmockarn som via telefon instruerar hur man länspumpar ett avlopp. Och försöker få bort isproppar i avloppsrör. Tur att toan funkar för där fick allt vatten passera som jag fick upp via Stigs länspump som han hade hemma, ( Hm ska inte den ligga i båten ????? ) Så nu blev det fart, pumpa, koka vatten, fylla i kokande vatten, pumpa, koka vatten.......................... ja det blev "skit" bra. Var faktiskt nöjd när jag fick in slangen 2,5 meter i rören och det slutat klucka. Så när jag hade fått dessa isproppar tinade så kom min man glatt hem och frågade vad jag hade gjort i dag, ja han fick inte tala till punkt innan jag avbröt och talade om vad jag hade pysslat med under hela söndagen, inte vad det att städa ut julen inte. Men bra blev det, nu hoppas jag att denna köldknäpp är slut. Mellan varven när vattnet gjorde sitt satt jag med tävlingssektorns arbetsuppgifter så jag har fått andra saker gjorda. Så nu ska jag börja med att städa ut julen. Jag måste ha något att göra idag, för jag är så hungrig, jag får bara dricka klara vätskor, alltså ingen fast föda för imorgon em ska jag på tarmröntgen, ingen kul grej men har stora problem så jag hoppas att undersökningen ger något resultat. Icy har väl inte tyckt att denna helg var någon höjdare. Jag var borta hela dagen i går och idag har hon bara jagat fåglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar