lördag 23 januari 2010

Rapport

Idag hämtade jag Rolf kl 11.00. Vi åkte iväg till "hans" skog. Nu var även Icys favoritdäck med i utrustningen, men det fick hon släpa på själv. Rolf lekte med Icy medan jag fixade till A stationen och försökte klä på Icy rapporthalsband, rapporthylsan och tjänstetäcket, det är inte lätt men vad gör det, huvudsaken att hon och Rolf har roligt. Dagens träning skulle bara vara motivationsträning så jag traskade iväg ca 300 meter till vår B-station. Stigen var jättebra lite snö men helt perfekt för Icy, jag skickade henne ganska fort sedan gjorde jag en förflyttning ca 150 meter. Hon kom som en raket. det som var extra roligt idag var att hon hos mig var het och skulle i väg till Rolf, jätteroligt. Vi får väl ta tag i hennes ljud så fort vi är säkra på att hon går. Hon är ju bra för hon tar korrigeringarna bara hon vet vad som är rätt och fel. Vi var hemma hos Rolf efter 50 minuter och tog 12 kaffe med Anita som också hade bakat jättegoda kakor till kaffet. När Icy och jag kom hem fortsatte vi med lite "ronderings träning" runt vedhögen bra med snabba starter. Hon fick väl köra ett 10 tal övningar. Nu måste jag dammsuga har inte hunnit det i veckan, har bara sopat lite lätt så här finns det extra isolering på alla golv i form av minst 1 extra schäfer om man ser alla tussar med hundhår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar