lördag 30 januari 2010

- 28 grader

Jaha då var dagens rapportträning inställd ringde till Rolf nu kl 10 och han hade - 28 grader. Själv har vi - 21 just nu. Så det blir att ta det lite lugnt här hemma, städa i gåhöjd, fixa med tävlingssektorns arbete. I dag känner jag mig helt kass. I går frös jag om fötterna och tog på mig ett par raggsockar. Och vad hände jo när jag gick ner i trappen halkade jag och for rakt bakåt slog i hela ryggen i trappstegen och med den tyngden och farten blev det 2 gånger. Jag liksom studsade i trappan. Jag tappade luften och fick strålande värk ner i benen och upp i huvudet. Både jag och Stig blev livrädda. Men jag försökte andas lugnt, gå lite sakta så jag fick känseln tillbaka i de olika kroppsdelarna. Så nu är väl mina 3 diskbråck i ryggen och det i nacken tillbaka på ruta 1. Så nu blir det dubbla värktabletter igen. Vad hände med raggsockorna, jo dom slet Stig av mig och skickade in i täljstenskaminen, vad arg han var hur i helv..........kunde du var så dum som tar på dig dessa de är ju snor hala och........... ja jag fick mig samma tillrättavisning som jag hade gett eleverna på dagen. Men när han sedan lugnat sig och fick upp tanten på benen och jag fick lite färg tillbaka i ansiktet blev han kontaktbar. Ja ja aldrig får man vara glad. Det som var lustigt var ju att jag just sa till Stig i veckan att min rygg har skött sig bra i flera veckor....... hm det var kanske det som var felet. I morgon är det Tävlingsledarutbildning hela dagen i Mariestad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar