lördag 27 februari 2010

Ännu en familjemedlem

Vi har nu utökat antal inneboende på Nolgården 18. Lille Skutt kommer flitigt på besök. I somras hade vi en lite harunge som sprang hos oss, jag tror att det är han/hon som är kvar. Varje kväll går jag ut med div mat morötter, kålrot, palsernacka, vitkål, sallad. Jag har även köpt " gräs" på Ica men det var väl ingen höjdare tyckte Skutt. Men igår skulle ni se Icy, hon är ju förstås med och luktar på allt som Skutt får så det inte är något hon skulle kunna tugga i sig. Jag hade köpt ett paket med torrfoder för kaniner, så jag tog en av Icys matskålar och hällde i 2 dl, Icy for runt och trodde givtvis att det var hennes mat eftersom det var hennes skål. Så när jag ställde ner skålen nedanför fågelbordet ihop med övriga grönsaker så skickade hon ner huvudet och började mumsa men det tog 2 röda sekunder så fräste hon sputtade och blängde på mig, det här gick ju inte å äta............... BRA då vet jag att Skutt får ha det ifred. Han gillade nog maten för det var nästan tomt i morse. Har provat att utfodra Skutt även på morgonen men den maten är alltid kvar så nu får det bli på kvällarna. Nu ska jag se om vi kan köra lite rapport om jag får loss mannen från garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar