lördag 13 februari 2010

Hemma Spa

Denna helg var vi barnlediga................ja jag brukar säga det när Göran är borta i Åmål och friar.
I går eftermiddag tog jag mig tid till en skön Spa stund. Tände ljus, gjorde i ordning mitt Spa hällde i en ljuvligt doftande badolja, ett stort glas rött vin, lite bakgrundsmusik, Icy fick ett smaskigt grisöra, hon ligger nedanför badkaret eller i duschen och väntar på mig, jag låg säkert i 20 minuter innan mannen kom och trängde sig ner i mitt badkar, ja det är tillräckligt stort för båda ( nästan ). Sedan låg vi där och bara myste, det var så skönt. Sedan åt vi middag, tittade på TV och somnade som en stock. I morse vaknade jag före Icy då var klockan 07.45 det var jättegott att få sova ut. I dag hade vi rapportträning, det var ju ett tag sedan sist, detta snöande och Tävlingssektorn tar ju helgerna så det har blivit dåligt med träning. Idag var vi 4 hundar och vi körde på klubben ( pisserundan ) Icy strulade på 3:e sträckan men vi tog chippen som dragplåster, Icy blev verkligen förvånad att se han dra iväg och inte hon fick sticka iväg. Icy statade som 1:a hund, nästa gång skall jag starta 2:a för att se om hon blir ännu mer motiverad. Sträcka 1 och 2 var inga problem pip var det även på starten till Rolf på 3:e sträckan men sedan så stannade hon och hade inte full fokus, detta beror på dålig motivation, jag känner Icy och det rättar vi till med mer träning. Så jag är inte orolig. Det kommer bli bra. Vi grillade korv efter det var gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar