söndag 7 februari 2010

Skotta snö med skohorn..............

I dag skulle jag ut och gå för att prova mina nya Lundhagskängor. Vad hände jo jag fastnade med bilen. Ingen spade hade jag med mig eftersom jag var i Karlsborg på Skyddsdagen igår och hade plockat ur bilen för att få plats med alla grejor, och inte plockat tillbaka det jag brukar ha i bilen, så nu stod jag nu här i skogen med bilen fastklistrad. Vad gör man jo det enda jag hade att gräva med var mina händer och mitt skohorn och en isskrapa. Jag hade inget val det var bara att jobba på och sedan kom jag på att om jag tog Icys matta i bak och la bakom hjulen i fram så skulle jag nog komma loss,det tog väl 30 minuter innan jag fick loss bilen, då hade Stig fått sig en utskällning för att jag satt fast. Ont i ryggen fick jag ju givetvis också. Men det var bara att bita ihop. Jag kom loss och det blev ingen promenad för Icy.
Jag blir så förbannad när jag är hungrig. Har ju inte ätit bra mat sedan i torsdags, så jag får ett jävla humör som då Stig vet så han bara håller med för lugnets skull. Vi har ju förlovningsdag idag och inte kan vi fira det heller. Jag ska ju dricka 4 liter laxeringsmedel nu i kväll, SKITKUL.
Skål.
Lite roligt blev det i dag ialla fall.
Icy fick priset Bästa tävlingshund 2009 i Mariestads bhk. Hon har nu fått priset 5 år rad, trots att hon nu bara är 6 år. Bra va ? Och jag har fått det 6 gånger, Adexa tog priset 2002. Så nu har jag 2 Oxar hemma. För man får behålla oxen om man har 3 inteckningar. Nä nu är det dags att skåla igen, det ska göras var 10:e minut, Blää.

1 kommentar:

  1. Usch, det lät inget vidare, ja att du körde fast alltså ;-) Men det var roligt att höra att du plockat hem en oxe till! Grattis!

    SvaraRadera