onsdag 3 februari 2010

Snökaos



I dag var det inte lätt att vara husse eller hund på Nolgården. I morse fick Icy tränga sig ut från ytterdörren. Det hade yrat igen under natten och jag fick bara upp ytterdörren i 35 cm. När hon väl kom ut tittade hon ut vände sig mot mig, och tänkte säkert jaha var ska jag pinka i dag det är en vit vägg ivägen. Och när min stora starka Stig hade knuffat upp dörren möttes vi av 1,5 meter snö mellan huset och garaget. Hm, vi fick gå lite omvägar, jag först och Stig sedan då jag hade hundkläder och kängor. Stig fick gå i mina fotspår. När vi väl kom hem hade vår granne varit här med traktorn och plogat garageuppfarten. Men för att komma in på tomten fick vi gå via garaget och pulsa i ännu mera snöhögar. Det hade alltså snöat hela dagen och blåst ända ner från Göta Kanal via alla gärden så det var inte kul. Men vad gör en fru medans gubben skottar, jo bakar en smaskig sockerkaka. Stig kom in efter 3 timmar helt slut,han kunde ju inte använda sin trädgårdstraktor i dessa drivor, han hade skottat för hand. Icy däremot hade ganska kul men även hon satt fast i snön, Så det blev kaffe och sockerkaka innan kvällsmaten idag. Tog även en bild på taket, det har visst gått ut lite värme där i vinter. Det får vi nog göra något åt. Jag tror ju att vår nya fina kamin har bidraget till detta, vi får mer värme inne i huset nu förut gick det ju rakt ut i skorstenen.



1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Ni har nog fått betydligt mer snö än vi! Jag fick skotta 20 cm "bara"! MVH Malin & Tiili

    SvaraRadera