söndag 5 juni 2011

Elitspårtävling på Tomtens bhk

Då var jag och Icy hemma igen efter ännu en helg i husvagnen. Vi har varit på Tomtens bhk. Jag hade kommit med på båda Elitspårtävlingarna men skulle bestämma mig på tävlingsdagen om vi skulle deltaga eller ej. Min kropp fick bestämma. Lördagens tävlingsdag startade med spår för alla 20 ekipagen. Icy gjorde ett fint spårupptag och var väldigt het i spåret, jag försökte följa med så gott det gick, det slutade med 3 pinnar och slut. Men vi klarade tiden och jag var jättenöjd. Icy har inte gått ett Elitspår sedan sista tävlingen juni 2010 på Tomtens bhk. - alltså ett år sedan. Jag kom tillbaka till klubben med känselbortfall i höger ben och fot och kraftig ryggvärk så det var sluttävlat denna dag. Jag tillbringade resten av em i min badenbadenstol i solskenet. På kvällen var det grillafton och vi hade så roligt, vi var 10 husvagnar och en husbil som bodde på Tomten från fredag - söndag, en del hade kommit redan på torsdagen. I dag kl 06.30 tog jag beslutet att vara med då jag hade fått tillbaka känseln i mitt ben och i foten. Vi kom ut till skogen, Icy fick lite strul men 9,5 på upptaget och alla pinnar. Men idag var det nära dödenupplevelser i skogen, trodde min sista stund var kommen. Jag fick nu försöka tävla vidare men nu blev det kaos. Icy gick mig ur hand precis. 3 st nollor på raken, så nu blir det träningstävling med uppsträckning, det vill jag lova, Uppletet var också svårt med medvind och mycket publik. Så 2 grejer 5-5. Men jag är jättenöjd med helghen. Trevliga kamrater mycket skratt och gliringar, historier som inte gick av för hackor, god mat och framförallt Icy har fått gå 2 Elitspår med beröm. I morgon blir det rapportträning på fm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar