tisdag 23 mars 2010

Flås och stön.......

Idag jobbade jag till 10.30. Lite skönt att ha lite komp att ta ut. Det spöregnade men jag hade bestämt mig för en promenad med hundarna. Så väl hemma var det bara på med termokläder och kängorna. Vi traskade på i skogen jag med mina stavar och hundarna sprang lösa och busade. När jag kommit en bit såg jag att det kört in en skogsmaskin på skogsvägen, jippi tänkte jag va bra då kan jag ju åter gå rundan, äntligen så vi traskade in där. Ja lite besvärligt var det allt att balansera i hjulspåren, men jag hade tack o lov mina stavar. När jag gått ca 1,5 km in i skogen tog det slut................grattis där stod jag med lång näsa och en jävla massa snö , jaja det kan väl inte vara så jobbigt att fortsätta tänkte jag och traskade iväg...................hm vad jag slet och hundarna som ibland blev hängande i snödrivorna. Jag var slut när jag kom till bilen, plaskeblöt av hällregnet och görsvettig. Den här rundan tar i vanliga fall 20 minuter i rask takt tog idag 45 minuter. Jaja men jag fick iallafall bränna lite kalorier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar