onsdag 31 mars 2010

Het i Spåret











Idag fick Icy ett spår. ca 1200 meter med 7 + slut. Hon tog spårupptaget som vanligt åt rätt håll efter hon undersökt noga, alltså 1/2 meter åt vänster sedan 1/2 meter åt höger och sedan åt rätt håll alltså vänster. Kul att se hon aldrig chansar hon har har alltid gjort på detta sätt. Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde med Icy vid inlärningen men Icy har alltid varit bra på spår. Förutom anlagen tror jag att det beror på att hon fick näringsspår redan vid 8 veckors ålder, en del påstår att det är alldeles förtidigt men jag tror inte det, hon fick spåra redan efter 2:a dagen hon kom hem till oss. Korvspår på gräsmattan. Sedan utöka med triangeln, vinklar och stora virrevarv m.m. Jag gjorde väl några spår per dag med Icy vid inlärningen. I dag var hon het och det beror säket på att vi inte har spårat sedan i Oktober, fy jag skäms faktiskt men å andra sidan så har vi gjort andra grejor. Hon gick faktiskt över en apport idag men annars tog hon resten + slutet. När vi kom hem plockade jag märgben en hel kasse med gamla ben, trasiga leksaker och annat skräp som kommit fram ut snön. I går tog vi första cyckelturen ska nu börja cyckla med Icy varannan dag en liten tur. I går kom Göran och gratulerade mig fick en fin orkidé och bidrag till lägret i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar