fredag 9 juli 2010

Traditioner..................... ska följas

När Stig har haft sin årliga fiskeresa så har jag alltid plockat in all ved. Så även detta år även fast han är hemma. I morse sa jag till Stig att fixa ett transportband så jag slipper bära, jag har ju så dålig rygg och har fortfarande ont i mina ben efter SSM. Han lånade ett transportband i eftermiddags så det var bara att sätta igång, efter en stund kom Göran och hjälpte till och när Stig kört färdigt gräset så kom även han så nu kl 19.30 var högen inne i vedboden..................... skönt. Så nu är jag nöjd, tack grabbar för hjälpen. nästa vecka väntar ännu en tradition, Sivan och Lennart kommer hit och äter stekt fläsk med löksås, enda skillnaden är att de inte behöver åka på stiga parken......alltså åkgräsklipparen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar