söndag 30 januari 2011

Rapportträning

I dag var vi i Götene. Icy var strulig på väg till Rolf, jag tror hon är rädd för halkan och vågar inte springa för fullt. Från A till mig på C var hon bra men jag och Rolf har nu sagt att hon får avstå rapporten när det är besvärligt underlag, det är ju bättre att hon får springa när snön försvinner och hon slipper halka omkring. De andra hundarna gick bra. Medan grillen blev klar så körde vi Titan. Han hade lite svårt att springa ner till min han ville gå vidare till B från Rolf, det tror jag, det eftersom det finns dofter både från Rolf och mig på den sträckan. Nästa vecka får Titan sin första stationsträning, Icy får vi köra efter, om det är ok med underlaget. Och jag får agera TL för B och C stationen.
Nu har jag två veckor kvar på min undervisningstid på Storkök, det är bara att bita ihop jag har ju problem med både rygg och knä. Det går åt många värktabletter både dagtid och starkare doser til natten. Men men snart blir det bättre vecka 7 är det lov, jag jobbar väl några pass den veckan kanske några timmar åpå någon förmiddag. Efter vecka 8 kommer jag ta ut min flextid sporadiskt resten av terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar