måndag 8 november 2010

Söndagens Rapportträning




I dag blev det verkligen en snabbis i skogen.............. Både Rolf och jag var upptagna denna dag, han med barnen på middag och jag hade spårkurs, men vi var tvugna att köra ett sista pass innan nästa helgs tävling. Vi hade lånat Bernt som skulle skjuta på sträckan. I dag blev det motivationsträning och hon var hetare än vanligt. Så på 1 timme hade vi hunnit lägga ett spår till Titan. 3 sträckor rapport med Icy, Fika och gå spåret med Titan. Hej och hå. Så jag kom tillbaka till Mariestad och spårkursen lagom till kursdeltagarna och Gunilla var klara med dygnsspåren. alla hade klarat det bra. Nu blev det paralellspår på apellplanen. Icy fick visa Uppletande och alla hundarna fick göra några vindövningar och grundläggande övningar i uppletande, sedan blev det korvgrillning, minisöksruta med spårövergång, budföring och när kl var 14 åkte kursdeltagarna hem och jag fortsatte min lydnadsträning Lkl med Icy. På vägen hem plockade vi en säck granris och tallris. Jag passade på att pynta under fönstren, så nu är det bara julgransljusen som fattas. När vi gick in jag och Icy hade vi varit ute sedan kl 09.00 så man var allt lite mör i kroppen. Benen var som 2 blyklumpar. Tände i spisarna så när den goa värmen kom blev man allt lite sömnig. Stig kom hem vid 17 tiden efter en dag på sjön han hade haft kul på sjön. Lite mat och TV sedan blev det Beckfilmen och natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar