söndag 24 oktober 2010

Rapportträning................ Spårträning...........


I dag söndag var jag och Rolf i Lagerforsskogen. Vi fixade först var sitt spår till Titan för att få lite liggtid på spåren. Vi körde Icy det blev 600 meter grundsträcka sedan 200 meter förlängning. I dag fick Icy extra liggtid efter ett missförstånd mellan mig och Rolf. Jag stod och väntade på att han skulle ropa i radion att han var framme. Till slut fick jag ropa på honom. Ja ja det är ju bra med extra liggtid. Sedan när jag skulle skicka Icy strulade det när jag skulle koppla loss så hon sprang iväg med kopplet så jag fick stanna henne, då tänkte jag att nu går hon inte men jo då hon sprang iväg ändå. vi körde B till A, A till C och C till A. Nu fick Icy vara i bilen medan Titan skulle få sina spår. Han fick gå Rolfs spår först, inga problem tog båda apporterna med glädje. Sedan fick han mitt spår, han gick ut bra men fick sedan lite strul, sedan blev han bajsenödig och sedan blev det strul eftersom jag hade glömt var jag hade gått.............. fy skäms Berit. Men vi gjorde så att vi gick fram en bit på spåret och då kom han på spåret igen och spårade så bra fram till slutapporten. Jag skall börja med att stödsnitsla. Hm kan det vara åldern tro....... att jag inte kommer ihåg. Vi körde sedan lite budföring utom synhåll med Titan och lite grundövningar i uppletande. Han är så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar