söndag 3 oktober 2010

Appell Spår.........7 deltagare med 2 TL.

I dag hade vi spårtävling på klubben. Det var 7 hundar som kom till start. Kraftiga vindar ställde till det för hundarna men jag tycker det gick bra. 5 hundar klarade spåren. Sedan blev det budföring och plats sedan lydnaden. Jag hade som vanligt haft en jobbig natt med fruktansvärd värk i mina ben så Tommy fick hjälpa mig med spåren så jag slapp gå i onödan. Jag tog hand om resten på klubben för nu skulle Tommy vara TS, det är lite ont om folk ibland. Men det löste sig. 2 blev uppflyttade i dag det var 2 hemmma hundar grattis, grattis, men jag tyckte mest synd om Leisy som hade oturen att det fattades 2 poäng för uppflyttning, synd synd men det är bara att ta nya tag. Vi skulle tränat sök inu på em. Men det var bara att åka hem till sängen och vila benen. Jag har även meddelat Tidaholm att jag avstår tävlingen den 24/10 då jag inte kan träna och förbereda Icy till sin uppgift. Hon behöver ju både lydnaden och söket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar