torsdag 30 september 2010

Rapportträning med Älgvarning.........................

I dag tränade jag och Rolf rapport igen. Jag hade fixat 2 spår till Titan som han fick gå innan vi tränade med Icy. Titan var jätteduktig han spårade och var helt tokig när han grävde under mossan för att hitta burken med jättegod mat. Dagens rapportträning var planerad att vi skulle köra B till A, A till C. Idag gick Rolf ut ca 500 meter och sedan en förlängning på ca 400 meter. Icy gick som tåget. Jag gick och mötte Rolf och Icy och där stod de hela familjen Älg. Tjuren hade stora fina horn. Alla 3 älgarna stod och tittade på oss. Rolf fick då svaret på varför Icy hade vindat till höger när de gick ut till B stationen. Icy har alltså sprungit båda sträckorna med publik. Som vanlig var jag nöjd med träningen. Lilla Titan fick ännu ett spår efter rapporten med en god burk mat som slutapport. Denna gång hade jag gått med normala steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar