onsdag 25 augusti 2010

Dagens träningspass...................SÖK

I dag körde vi sök vi var 4 hundar. Icy startade först. Jag hade glömt tjänstetecknet i rapportryggsäcken så vi fick låna av Anita så idag fick Icy heta Manto ( Mr Geres bror - Ni som kör skydd vet vem jag menar ) Hoppsan ingen leksak heller................ jaja Anita hade ju en bitstock. Vi körde väl ca 250 meter en figge på 2 skicket massa tomslag och en figge på sista skicket. Hon gick bra ut, kanske hon letade lite väl länge på några skick. Lite olydig på stigen............. hon ville iväg...........jaja men som sagt vi har inte kört sök sedan 18/7 då vi tävlade hkl så jag får skylla mig själv. Men jag är nöjd med dagens pass, ingen tvekan, bra markeringar..... nu ska hon bara orka en elitbana. Nästa veckas sökträning ska jag fundera på hur jag lägger upp... variation måste vi ha. I morgon blir det långpromenad och lydnad och på fredag är det dags för Rapport igen. Här varierar vi vår träning allt för att bibehålla glädjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar