onsdag 23 juni 2010

Snart Läger..................

På lördag börjar min och Icy:s årliga vecka i husvagnen med start på Tånga hed i Vårgårda. Där skall vi vara på läger, i år skall vi vara ned i Brukslydnaden. Efter förhoppningsvis ett bra träningsläger avslutar vi veckan med SSM i Romelanda. Vi blir 26 schäfrar som skall kämpa i 2 dagar. Vi får se hur långt min och Icy:s prestation räcker. Men gör hon som hon brukar så kan det räcka en bra bit. Denna veckan har vi ägnat åt spårupptag, sök och rapport samt lydnad förstås. Samtidigt har vi jobbat och tagit hand om div. grejoer åt Viola. Hon har nu kommit in på korttidsboendet i Töreboda så nu är det lite lättare igen med besök och allt runt omkring. Dagens rapportträning blev lite annorlunda. Jag hade glömt ladda komradion och Rolf hade glömt sin telefon så idag fick vi köra utan kommunikation. Jag skickade iväg Icy ner till A-stationen och helt plösligt när jag stod där bland myggen och väntade dök det upp en lös hund............. nej den var visst inte lös det kom ett flexikoppel och sedan en dam och herre gående i sakta takt, Hej hej sa jag och frågade lite försynt om de passerat en man och en schäfer, jo då det hade de,,,,,,,,,,phu vad bra tänkte jag när de traskade iväg. jag väntade och väntade efter en stund hörde jag Rolf ropa..............faaan tänkte jag nu har Icy fått för sig att det är livsfarligt att spring när det gick andra personer och en hund på sträckan, så jag ropade på Icy att hon skulle komma. Till slut kom hon farande i full fart. slängde i sig leverstuvningen och riset och skulle iväg till Rolf. Jag fick hejda henne en stund men skickade sedan ner henne. Med lite moloken min kom jag ner till Rolf och fick då veta att han bad det promenerande paret säga till mig att ropa när de passerat mej, men det hade de ju inte sagt, så Rolf ropade i skogen och frågade om det var grönt ljus. Icy höll ju på att ta med sig trädet hon satt i, hon blev ju helt galen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, vilken motivations träning. Så det blev ju bra ändå med extra störning och extra motivation ut till mig. När jag lämnade av Rolf hade Anita fixat fika till oss. Nu får även Rolf ledigt ett tag. I morgon blir det spårupptag igen och lite shopping på torget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar