torsdag 13 maj 2010

TL utbildning - SÖK

I dag har vi haft ännu en TL dag - Gren SÖK. I dag kom det "tävlande" från Tidaholm, Götene, Lidköping och Tomten. Vi hade alltså en låtsastävling för dem. Det gick bra, jag och Rolf figgade + att en av kursdeltagarna fick ta 3:e figgen. Vi hade 2 Elit, 2 Hkl och 2 Lkl hundar. Vi avslutade med den traditionella korvgrillningen, alltid gott med grillad korv. När de tävlande åkt hem fick faktiskt Icy köra ett pass Sök, det hade hon inte gjort sedan Januari. Det gick bra förutom lådan, hon blev lite frustrerad då Rolf låg i lådan, hon kom inte sig för att skälla utan försökte komma in i lådan. Alltså en träningssak. Men för övrigt hade hon bra fart, jättesnygg flying och bra motivation. Så lite träning med dolda figgar och träning 1-2 gånger i veckan så är vi snart på tävlingsbanan igen. Kul att se att hon älskar söket. Fina framslag och ett go i sin arbetsinsats.
I morgon ska jag jobba extra funderar på att åka till Kyrkekvarn redan på torsdag och flexa på fredag får se hur jag gör. Jag har fått träningslusten tillbaka och är taggad till tusen, jag kommer bli farlig på DM i spår den 29/5 i Mullsjö så ni bara vet......................................Må väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar