söndag 2 maj 2010

Äntligen tävlingsdax

Då har jag och Icy varit på Falbygdens bhk hela helgen, tävling, träning,god mat, vin och glada medtävlande. Det var mycket roligt. Vi kom dit på fredag em och kom hem i kväll. Det har varit kallt och blåsigt. Men idag under skyddstävlingen var det sol men kalla vindar. Det var faktiskt så att jag längtade tillbaka till skyddstävlandet idag när jag såg den ute på avsök och skyddet. Jag är nöjd med vår insats på tävlingsbanan i går när det var Elit spår. Bra special och nu fick jag lite blodad tand igen, mer lydnadstäning och träningstävling. Vi fick iallafall certpoäng inte dåligt. Det var 12 hundar som var kvar på prisutdelningen av 19 startande och det var inte många som hade fullt i spåret. Så nu blir det att träna mer lydnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar