onsdag 21 april 2010

Lydnadsklass 3


Idag skulle vi tränat rapport men Rolf:s lilla Inka var dålig och jag allmänt trött så vi hoppade över träningen. Jag hade tänkt ta en tur på cykel men vädret var ju inte så kul, snö, snö och åter snö. Så jag gick in och hämtade reglerna för Lydnadsklass 3. Läste igenom utföranden. Tog fram alla grejer allt från koner till vittringapporter. Så körde vi, ni skulle se Icy, hon såg faktiskt glad ut, for runt som en liten dåre. Sättande under gång var väl lite si och så hon ville ju följa med mig inte sitta kvar när jag gick. Men annars fixade hon allt från rutan till vittringsapporteringen. Ok nu låg ju inte rutan på full sträcka jag körde väl från 15 meter. Fjärren gick lysande, hon flyttade en framtass en gång. Vi körde 3 varv. Så det får nog bli en lydnadstävling i sommar. Kul att göra något nytt. Jag tror att det bara är roligt för hundarna att få sysselsätta sig med olika saker.

Det är ju lite som är lika med Elit Brukset. Fick anmälningslappen om SSM i går så jag anmäler väl oss till Spåret i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar