lördag 10 april 2010

Röken ligger tät........................


Idag fick vi en mycket lyckad Rapportträning. Vi var 5 hundar + 3 extra hundar som bara hade stationsträning. Jag hämtade Rolf kl 09.00 och sedan drog vi iväg till Götene. Vi var på mittendelen av deras rapportsträcka som de har på tävling. Rolf gick ut idag. Icy fick startnumer 1 igen. Hon kom som en raket ner till mig. Nästa pass ska vi se till att hon går som hund 2. De hade B stationen ca 400 meter ut i en ganska kuperad sträcka. De gjorde en förlängning på ca 200 meter. Jag hade idag bestämt att inte ta koppel på Icy då hon trasslar så innan framföringen. Nu gick hon lös och hade bra fokus med blicken ut mot skogen. Mycket pip men hon drog iväg som en avlöning, jippi. Men det dröjde innan hon kom till C-stationen. Hon hade sprungit fel, missat en skarp sväng men de fick syn på henne så Rolf fick ropa på henne, detta innebar att resterande hundar också sprang fel. Men men sådant händer. Sedan fick hon springa från C till A. Jag blev jätteglad att det funkade så bra så det är bara att fortsätta med våra egna träningspass. Icy är idag ingen snabb hund men tyst och lugn på stationerna, pip i starten men vi får se om hon tystnar när sträckorna senare blir längre. Medan de 3 stationshundarna körde sina träningpass med kortare sträcka fixade jag och Rolf elden så vi kunde njuta av en grillad korv. Jag lämnade tillbaka Rolf kl 13.45. Tack Anita för lånet av din man. Tur att du är så givmild. Eller är det kanske en avlastnng............................. hihi. Nästa träning blir på tisdag för mig och Rolf.




1 kommentar: