torsdag 10 december 2009

Sökträning med Daglediga

Vilken underbar träningsdag vi haft idag. Åkte från Töreboda kl 09.00 för att tillbringa dagen i Hjo. Vi som var lediga i dag var Johanna och Roy, Anna, Irene och Stellan. Ännu en dag med enbart schäfer. Stellan och Irene hade hittat en mycket trevlig sökruta. Vi körde ett bra pass med alla hundarna, Stellan och Roy fixade elden medan vi tjejer körde ett upplet med lite annorlunda uppletande föremål, det blir ju så när vi har poliser med oss, nu var det nyckelknippor och pengar. Nero har ju liggmarkering i sitt uppletande, Johanna hade lagt ut 1st enkrona och 2 nyckelknippor. Icy hämtade nyckelknippan så fint, hon tog även med sig hörnsnitseln. Det var sedan dags för korvgrillning, julmust,lussebulle och pepparkaka. Vi hade perfekt väder någon + grad och lite vind. Då kom Anne-sofie farande och ville vara med, ännu en schäfer slöt upp. Vi avslutade med motivationsövningar. Det blir ju fort mörkt så vi hann bara en runda på eftermiddagen. Nu ligger faktiskt Icy i husses nya skinnsoffa och tycker livet är lite roligare. För denna period jobbar jag många timmar, Stig har installerat schemaläggningsprogrammet i min hemdator så jag jobbar även på kvällarna, jag får ju mycket mer gjort hemma och kan jobba ostört. Nu ska vi äta färska räkor och dricka vitt vin - detta kallar jag livskvalité. Hundträning med kamraterna i fin natur på dagtid, vitt vin räkor med sin livskamrat på kvällen.
Jag är nog trots allt lyckligt lottat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar