söndag 27 december 2009

Dagens Sökträning

Denna fina lussebulle som är igentligen en ku.......................... gjorde Johanna K till mig till fikat på förra sökträningen. Vad tror ni mina övriga kamrater med Stellan i spetsen tyckte om detta ???????????????????? Ja just det, de fick en skrattanfall så det var nära på att elden slocknade av allt sputtande och fräsande. Men men,hämden är ljuv sa bagarn och spotta i degen.......................... Återkommer med resultatet. Tur att hon inte var med på dagens övningar,föresten undrar om det var Johannas Roy som satt som modell ????????


Ja det blir lite sökträning någon gång per vecka, ja ibland flera gånger. I dag var det med Mariestadsgänget. Vi blev 5 ekipage då Marita och Duggla fick vara med. Icy gick som tåget. Bra motivation, raka skick och belöning av figgarna ute i rutan. Jag varierar min träning med att figgarna ska belöna alt att jag kommer ut. Idag fick figgarna ta med henne in till stigen. det blev några bra tomslag med mer eller mindre framslag. Hon är bra på det viset att hon är noga med att kolla av rutan missar hon lite så går hon oftast tillbaka för att få med allt. Nästa träning blir i Skövde på tisdag. sedan ska jag få til lite rapportträning under lovet, vilken dag det blir får vi se. Alla hundar gick bra idag, de sprang och pulsade i snön, de tyckte säkert det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar