tisdag 3 november 2009

Schäfertikar högt och lågt

Ja jag glömde ju att meddela att det var ett riktigt schäferläger i helgen. Vi hade ju bara schäfer och endast tikar. Vi turades om att släppa ut dem på tomten så alla märgben som jag plockat upp i torsdags och som jag laggt i en Ica kasse på altanen hade ju Troja plockat ur och de andra hundarna hade snällt hjälpt till att bära ut dem på gräsmattan. Tur att det inte är Stigs gräsklippar säsong för då hade han inte varit glad. Nu har vi i 2 dagar tränat vårat moment med vedhögen och mopeddäcket och det går som hejsan Icy tycker det är skitkul och vilken bra övning för min kropp och särskilt mitt knä. Jag står still och Icy kutar som en idiot, fortare och fortare, kanon. Snart kommer jag lägga till ännu ett komando, men inte riktigt än hon ska få befästa detta först. Nu när grannen gick förbi tittade hon på oss och undrade säkert vad detta var. En schäfer som drar iväg som en avlöning, och tycker det är skitkul att springa runt en vedhög. Vi körde igenom Högre lydnaden och det gick skapligt idag också. I dag hade vi bättre frammåtsändande men jag malde på igår med ordet frammåt. Få se hur vi lägger upp morgondagens träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar