söndag 1 november 2009

Mat, dryck och hundträning

Vilken rolig helg vi haft. Tack alla som var inblandade. Det började i torsdags med ledig dag, ja igentligen skulle jag behöva jobba men nää jag behöver faktiskt också lite ledigt. Vi var några som samlades på Kyrkekvarn för att göra sista kollen inför distriktslägret 6/11-8/11 samt att åka ut i skogen för att titta på de 8 sökrutor vi behövde. Det var mycket fin skog kuperat och nära från anläggningen. På eftermiddagen blev det ett lydnadspass på Skövde bhk. På kvällen var det medlemsmöte i Distriktet. På fredagen var det en mysdag hemma, fixade och städade lite. Husvagnen gjordes iordning till Troja och Henke som skulle bo i den på lördag. Lite träning blev det också. Icy är så nöjd när vi tränar. Det lyser i ögonen. På lördagen blev det sök med Mariestads gänget det gick så där, mer träning på markeringarna. På eftermiddagen kom Stellan och Irene med sin husvagn och senare även Henke från Kind. Vi hade jätteroligt.God mat, skratt och småprat hela kvällen. På menyn stod: Räkcocktail, Cognacflamberad oxfilé på en bädd av solrosskott, kummin potatis, jorgubb och vaniljpanacotta med färska jordgubbar. Till detta serverades ett mycket gott vitt vin , rött vin och öl. Senare på kvällen en massa godis. Vi pratade hund, ja lite fiske blev det också då även Stig och Göran var med. Det blev inte så sent eftersom det i dag söndag skulle tränas hund. Efter frukost åkte vi till "min" skog det blev vindövning för Irene och för Icy lite tips i vårat sökarbete och givetvis markeringsövningar. Jag var helnöjd med skogsarbetet idag. Det är ju extra viktigt att det funkar då vi ska tävla Hkl den 15/11. Eftermiddagen blev det lite div träning, tips och småprat. Efter sopplunchen åkte alla hem och jag kunde inte låta bli att börja träna på den ena övningen. Jag, Icy Björkveden och 2 bollar............................... ja vad vi tränade jag det får ni reda på en annan gång................ men bra gick det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar