söndag 15 november 2009

Högre Klass Sök

Då har vi gjort våran debut i Hkl Sök idag. Vi gick upp tidigt 05.15 och var framme i Karlskoga redan 07.20. Men det är ju bättre att vara där i tid. Vi var 5 som tävlade i Hkl och jag drog startnummer 4. Söket gick skapligt, hade lite svåt att få ut henne fullt på höger sidan då vinden låg på där, missade tyvärr en figge, de som gick med på stigen trodde hon varit framme men det vet vi inte. Hon tog de 2 andra och var borta lite lång tid tyckte jag, sedan forserade jag så när jag kom till 200 metaren så fick jag hjärnsläpp, va faan gör jag nu, så jag skickade Icy 3 tomslag på varje sida med varierande riktning ifall den 3:e låg där. Men vi fick sedan reda på att det var den 1:a vi missat. Hon hade också varit på en figge, hm ??? ok och sedan fick jag reda på att hon varit hos honom innan utan att markera, det är bara att jobba på detta. Lite grunda slag, lite olydnad, borta länge, framme hos en figge utan att markera, Slutpoängen på Söket 5,5. Uppletet gick skapligt, tugg som vanligt och poäng 8.5. Sedan märktes att vi inte tävlingstränat på lydnaden för hon var lite odräglig, men bra kryp i vatten 8,5 så det slutade med Godkänt. Så nu blir det sök i vinter och krut på lydnaden. Så fixar vi uppflyttning till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar