söndag 25 oktober 2009

Se och lär

I dag har jag varit i Tidaholm och tittat på Sök. Högre och Elitklassen var representerad. Mycket lärorikt. De funderingar jag hade och ville ha svar på var följande. Hur lägger de upp sitt sökarbete ? Tomslagen ? Ogenomsökt område ? Agerande på stigen ? Hur disponerar de tiden på stigen ? Och allmänt hur domarna resonerar i sin bedömning. Jag fick se det mesta. Jag var helnöjd när jag åkte hem kl 14.30. Fick liksom en nytändning så nu hoppas jag att jag hinner hem i morgon för att köra lite med Icy. Om nu bara mannen är hemma och hinner figga åt oss.Det är lite kaos nu när båda svärföräldrarna är svårt sjuka och de behöver hjälp och stöd. Stig skall vara ledig hela veckan. Denna veckan får vi ta komp om vi vill men jag ska börja med vårens schema så vi får se om jag kan ta ledigt torsdag och fredag. Torsdagen är bokad för att titta på marker i Kyrkekvarn, vårat distriktsläger kräver ju en hel del marker. 8 sökrutor och en massa marker för spår. Veckan som gått har jag lagt lite krut på frammåtsändandet och krypet, funkar skapligt. Nu väntar vi med spänning för att se om vi får åka till Karlskoga den 15/11 och Hkl sök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar